donderdag 12 juni 2014

De Cirkel, een trip in de dagelijkse realiteit

Doelstelling: kralen en knopen voor mijn gevingerhaakte vliegengordijn op de kop tikken. En een fruitschaal.
Locatie: winkel van Sinkel

Omen: ik zit op het goede spoor: vliegengordijn kralen aan een snoer met een verzameling oude knopen.

Verzameling knopen.
Topstuk: een oude 'gothic' knoop van een spinnenweb :-)

Twee snoeren met diverse houten knopen. Blij.


Armbandje met glazen knopen

Vanuit het geel van het glazen armbandje vloeide deze glazen schaal voort.... De fruitschaal!
Deed me denken aan mijn oma. Gewoon heel mooi.


In de cathegorie 'Kon ik niet laten staan ;-)'
 






En via een wat omslachtige manouvre (het tientje dat in mijn portemonnee zat, zat er niet meer toen ik bij de kassa stond. Ik ging naar een pin automaat buiten - in de winkel was geen pin mogelijkheid -, en toen ik de winkel verliet, zag ik in de etalage dit potje staan. Toen ik bij het pin automaat stond, ontdekte ik ineens Wel het tientje in mijn portemonnee... Bij terugkeer naar de winkel ben ik op zoek gegaan naar het potje en zag dat het een euro was. Ik schrok er bijna van... Zo'n prachtig potje... Als toetje meegenomen naar de kassa. Een plaatje.

Het dobbelsteentje. X Merovingisch of toch gewoon 15e eeuws? Ben benieuwd van wie het ooit geweest is.... :-) X
En nu ik zo naar het dobbelsteentje kijk, dat ik ooit als kind vond, zie ik ineens: concentrische cirkels. Titel van dit stukje: De cirkel.... haha... op een spoor? Ja, vast, maar welk? Finding Atlantisch? De fibula... de fibula... uit het Oudheidkundig museum. Binnenkort even terug om een foto te maken... Te toevallig om toeval te kunnen zijn....

Love X








Geen opmerkingen:

Een reactie posten